سرمایه گذاری ملک در جنوب تهران

سرمایه گذاری در جنوب تهران

سرمایه گذاری در جنوب تهران

خرید ملک و زمین اگرکه از پرسودترین سرمایه گذاری ها نباشد، قطعا از مطمئن ترین بخش های سرمایه گذاری است. در واقع سرمایه گذاری در ملک و زمین می تواند سودآور باشد، اما مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری نیاز به بررسی دقیق دارد. شما با خرید ملک و زمین، به نوعی در املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنيد. اصولا املاک و مستغلات در سه دسته بندی اعم از املاک تجاری، املاک مسکونی و زمین قرار می گیرد. و یکی از نکاتی که می تواند در سرمایه گذاری موفق شما با خرید ملک و زمین مثمر ثمر باشد، آشنایی با منطقه بندی و شناخت مناطق است. زیرا بر نحوه استفاده از زمین برای ساخت و ساز در آینده تاثیر می گذارد. در این راستا مثلا بسیاری از کارشناسان خبره حوزه املاک و مستغلات تهران، سرمایه گذاری در جنوب تهران با خرید ملک و زمین را آینده دار می دانند.

سرمایه گذاری در جنوب تهران

بهترین مناطق جنوب تهران برای سرمایه گذاری 

تورم و گرانی که در پی آن افزایش قیمت مسکن را به همراه داشته است، سبب شده تا تمرکز بر روی خرید ملک و زمین از شمال تهران به جنوب تهران منتقل شود. این موضوع را به روشنی می توان از افزایش تقاضای واقعی برای خرید ملک و زمین در محدوده جنوب تهران درک کرد. با اینحال بهترین مناطق جنوب تهران برای سرمایه گذاری با خرید ملک و زمین، بیشتر از همه به این موضوع بستگی دارد که این سرمایه گذاری از چه نوعی است. مثلا سرمایه گذاری با خرید زمین برای ساخت و ساز، سرمایه گذاری با خرید خانه کلنگی، سرمایه گذاري برای زندگی و سکونت، سرمایه گذاری در پروژه های در حال ساخت، سرمایه گذاری بر اساس مناطق پر معامله مسکن و…

لذا هر یک از این شکل های سرمایه گذاری با خرید ملک و زمین می تواند برای یک یا چند منطقه از جنوب تهران مناسب باشد. با اینحال اگر نگاهی به آمارهای بازار مسکن شهر تهران بیاندازیم، با وجود اینکه رشد قیمت ملک و زمین در یک سال گذشته ۱۶.۴ درصد بوده است، این میزان رشد قیمت در مناطق جنوبی تهران از جمله در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹و ۲۰ بین ۲۴ تا ۴۴ درصد است که بالاترین نرخ رشد قیمت به منطقه ۱۹ تهران با ۴۴.۳ درصد و بالاترین تعداد فروش به منطقه ۱۵ جنوب تهران تعلق داشته است. همچنین در سال ۱۴۰۱ آمارها حکایت از آن دارد که دو منطقه جنوبی تهران اعم از منطقه ۱۰ و ۱۴، در بین شش منطقه اول از نظر تعداد قراردادهای خرید و فروش قرار داشته اند.

با اینحال سرمایه گذاری در جنوب تهران با خرید ملک یا زمین با توجه به‌ اینکه قیمت ملک و زمین در گرانترین مناطق جنوبی تهران، ۳۴ درصد ارزانتر از متوسط میانگین قیمت ملک و زمین در شهر تهران است، خرید ملک و زمین در این‌ مناطق با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، مثبت ارزیابی می شود. همچنین می توانید به سراغ خرید ملک و زمین در مناطق پر معامله جنوب تهران مثل منطقه ۱۰ یا ۱۴ و حتی ۱۱ بروید که این آمارها نشان می دهد از جمله مناطق پر طرفدار جنوب تهران هستند.

بهترین مناطق جنوب تهران برای سرمایه گذاری 

چه زمانی برای سرمایه گذاری در جنوب تهران مناسب است؟

بیایید تصور کنیم که شما به نظر مثبت کارشناسان خبره املاک و مستغلات تهران و آنهایی که در این زمینه تجربه دارند، اعتماد کرده اید و قصد سرمایه گذاری در جنوب تهران با خرید ملک یا زمین را دارید. حال این سوال پیش می آید که چه زمانی برای سرمایه گذاری ملک در جنوب تهران مناسب است؟ قبل از هرچیز باید بدانید که تصمیم گیری برای سرمایه گذاری مستلزم این است که ابتدا عوامل متعددی را در نظر یگیرید، مانند وضعیت اجتماعی و اقتصادی بازاری که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید. درست است که دوره هایی وجود دارد که بازده سرمایه گذاری ها در برخی اقلام ممکن است ثبات را حفظ نکند، اما این رفتار مالی معمولا دائمی نیست. لذا مهم است که منابع سرمایه گذاری در انواع مختلف دارایی ها را متنوع کنیم تا تعادل درآمدمان را در تمام طول سال حفظ کنیم.

اصولا سرمایه گذاری در املاک یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید انجام دهید. حتی در مواقع بحران هم یک بخش برای سرمایه گذاری مطمئن است. و اما برگردیم به سوالی که در خصوص نحوه انتخاب بهترین زمان برای سرمایه گذاری در جنوب تهران با خرید ملک یا زمین مطرح کردیم. در پاسخ به آن باید گفت که تلاش برای پیش بینی حرکت بازارها، به ویژه در کوتاه مدت می تواند دشوار باشد. به همین دلیل است که یک استراتژی سرمایه گذاری متناسب با اهداف مالی شما و محافظت از پول شما لازم است. هیچ فرمول دقیقی هم وجود ندارد، بسته به کشور، زمان سال، بخشی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید و متغیرهای دیگر تغییر می کند.

اما چیزی که می بایست در نظر بگیرید اینکه برای انتخاب بهترین زمان باید یک سری از نکات و شرایط ها را بررسی کنید که به شما کمک می کنند تعیین کنید که آیا سرمایه گذاری بهینه است یا باید صبر کنید تا شرایط بهبود یابد. هرچند یکی از مزایای مهم سرمایه گذاری در املاک این است که از سرمایه شما در برابر تورم محافظت می کند. با اینحال پیش بینی های ما و همینطور تحلیل های برخی از کارشناسان خبره املاک و مستغلات تهران بر این نکته تاکید دارند که چون افزایش قیمت ملک در شمال تهران، تقاضای واقعی در این محدوده را کاهش داده است و بالعکس این تقاضای واقعی در مناطق جنوبی و حاشیه تهران افزایش یافته است، لذا سرمایه گذاری در جنوب تهران با خرید ملک یا زمین در مناطق ۱۰، ۱۴ و بخصوص منطقه ۱۵ از نکات مثبت زمان مناسب برای خرید است.

از اینرو زمان سرمایه گذاری  با خرید ملک یا زمین با توجه به این موضوع یعنی افزایش تقاضای واقعی در محدوده مناطق جنوبی تهران و همینطور مسائلی چون کم شدن احتمال توافق برجام که باعث افزایش قیمت ارز و طلا خواهد شد، پروژه های عمرانی شهرداری تهران برای مناطق جنوبی از جمله منطقه ۱۵ که به رشد مسکن در این منطقه خواهد انجامید، جاذبه های منطقه و نوساز بودن آن و البته وعده های دولت در خصوص ساخت و ساز واحد های مسکونی که چندان موفق نبوده است، در این برهه از زمان مثبت ارزیابی می شود.

3 دیدگاه ها

  1. […] گذاری در مسکن است. شاید همین موضوع نیز باعث شده تا رشد سرمایه گذاری مسکن در تهران چشمگیر باشد. طی آمار خامی که از سامانه ثبت معاملات […]

  2. […] در چهاردانگه و اسلامشهر تاثیرگذار است و اگر به دنبال سرمایه گذاری مسکن در این مناطق هستید، آینده ای روشن و پر سود در انتظار […]

  3. […] سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ داشته باشید که از نظر ما سرمایه گذاری در بازار مسکن است، بهتر است که در مناطقی سرمایه گذاری کنید که […]

پیام بگذارید

چهار + 6 =