قیمت اجاره خانه در حومه تهران

اجاره خانه در حومه تهران

چند سالی هست که بازار مسکن دستخوش افزایش بی رویه اجاره مسکن و به نوعی افزایش بی سابقه قیمت اجاره ملک شده است. بخصوص در کلان شهر تهران با حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت که اجاره ملک در آن با سختی ها و مشکلات بسیاری مواجه گشته است.

از اینرو برای اجاره ملک و سکونت در شهر تهران یا می بایست درآمد بالایی داشت و اجاره های بالا پرداخت کرد و یا اینکه به حاشیه و اطراف تهران رفت. البته این به این معنی نیست که قیمت اجاره ملک در اطراف تهران افزایش نیافته باشد ولی همیشه اختلاف سطح اجاره در خود شهر تهران با حاشیه و اطراف آن بالاست و افراد برای اجاره خانه با قیمت های مناسب و بعضا برای استفاده از آب و هوای بهتر و دوری از شلوغی و ترافیک، اقدام به اجاره ملک در اطراف تهران می نمایند.

آنچه قیمت اجاره ملک در اطراف تهران را به مانند اجاره ملک در خود شهر تهران مشخص می نماید علاوه بر مواردی که مختص خود بنا و ساختمان است اعم از سن بنا، امکانات ملک چون آسانسور یا حتی بالکن و کفپوش و…، متراژ ملک، ویلایی یا آپارتمانی بودن و… موارد مهم دیگری چون موقعیت مکانی خود ملک نیز باعث افزایش قیمت اجاره بهای ملک خواهد شد.

اجاره خانه در حومه تهران

مثلا دسترسی راحت به مترو و بازار خرید یا پایانه های حمل و نقل، قرار داشتن در منطقه و محله خوب و حتی در صورتی که ملک آپارتمانی است و طبقات مختلف ممکن است قیمت اجاره های متفاوتی بر اساس قرار گرفتن در طبقات اول تا آخر داشته باشند. با اینحال این موضوع که قیمت اجاره ملک در اطراف تهران از یک تا سه برابر ارزان تر از خود شهر تهران است باعث گشته تا بسیاری برای اجاره ملک به اطراف تهران بروند.

اصولا وقتی تقاضا بیشتر می شود قیمت نیز افزایش می یابد وگرنه تا قبل از اوضاع و احوال نامناسب افزایش غیرمتعارف قیمت ها ، قیمت اجاره خانه در حومه تهران بسیار ارزان‌تر از خود شهر تهران بود. هرچند که امروز نیز به مراتب ارزان تر است.

ولی با توجه به افزایش تقاضا برای اجاره خانه در حومه تهران که در نتیجه گران شدن غیرمعمول اجاره ملک در خود شهر تهران اتفاق افتاده، نسبت به گذشته قیمت اجاره ملک بیشتر شده است. همچنین بسته به اینکه در چه فصلی برای اجاره خانه در حومه تهران اقدام می کنید، ممکن است در نرخ قیمت های اجاره تاثیرگذار باشد. در برخی فصول سال چون بهار و تابستان به جهت تقاضای بیشتر، اجاره ها بالاتر است.

بر این اساس اگر بخواهیم آنالیز دقیقی از قیمت اجاره خانه در حومه تهران به شما ارائه بدهیم باید گفت که در بین ۱۰ منطقه اطراف تهران که محبوبیت بالایی دارند یا شناخته شده تر از بقیه هستند.

اعم از شهر قدس، پردیس، پرند، رودهن، اندیشه، قرچک، چهاردانگه، پرند، شهریار و پاکدشت، بطور متوسط برای اجاره ملک در ازای هر متر مربع از ۲۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان خواهید پرداخت. طبق بررسی های ما بیشترین قیمت اجاره خانه در حومه تهران متعلق به شهر اندیشه و رودهن و ارزان ترین قیمت اجاره خانه در حومه تهران متعلق به پرند و پاکدشت و قیمت متوسط رو به بالا به منطقه چهاردانگه تعلق میگیرد این افزایش هم به دلیل احداث مترو و وجود شهرک صنعتی در این منطقه است.

 

1 دیدگاه

پیام بگذارید

پنج × 3 =