مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه

مناطق خوب و ارزان تهران

وقتی صحبت از مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه می شود، شاید لبخندی هم بر چهره افراد بنشیند و با خود بگویند: مگر با این تورم و گرانی، خانه خوب و ارزان هم پیدا می شود؟! این در حالی است که همچنین بررسی های میدانی ما در املاک آسمان (دکتر ملک) از سطح قیمت مسکن در زمان نگارش این مقاله نشان می دهد که قیمت عمومی مسکن در تهران در مرز حدود یک میلیارد تومان قرار دارد. همچنین قیمت اجاره نیز متاثر از افزایش قیمت خرید مسکن بوده است و در هر دو مورد، یعنی هم در قیمت خرید مسکن و هم اجاره آن، شاهد افزایش های چشمگیر و تورم بالا بوده ایم.

لذا کسانی که قبلا در نقاط بالاشهر تهران مستاجر بودن، به نقاط ارزان تر در جنوب شهر و حاشیه شهر تهران مهاجرت کرده اند و آنهایی هم که قبلا توان خرید خانه در نقاط بالاشهر را داشتند، اکنون با همان پول ها می بایست به سراغ خرید خانه در نقاط جنوبی، شرقی، غرب، شرق و حاشیه شهر تهران بروند. یا اینکه در همان بالاشهر با همان پول خرید خانه، اقدام به اجاره خانه کنند. با اینحال این همه ماجرا نیست و در پاسخ به سوال اینکه آیا امروز هم ‌می توان مناطق خوب و ارزان برای خرید خانه پیدا کرد؟ جواب مثبت است و باید بگوییم که امروز هم می توان در تهران، مناطق خوب و ارزان برای خرید خانه یافت.

مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه

از اینرو ما در گروه املاک آسمان (دکتر ملک) قصد داریم تا به معرفی مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه بپردازیم. معمولا وقتی گفته میشود مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه، ممکن است برخی فکر کنند منظور ما صرفا مناطق جنوبی تهران و حتی حاشیه شهر باشد. در صورتی که اصلا اینطور نیست و در کلیه مناطق ۲۲ گانه تهران، مناطق خوب و ارزان وجود دارد. هرچند که باید به این نکته اعتراف کنیم که به نسبت گذشته یافتن مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه کاهش یافته است. اما با اینحال همچنان میتوانید برای خرید خانه در مناطق خوب و ارزان در تهران اقدام کنید. برخی از این مناطق خوب و ارزان در تهران که توسط کادر مجرب گروه ملک آسمان (دکتر ملک) در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شناسایی شده است عبارتند از:

مناطق خوب و ارزان جنوب تهران

وقتی صحبت از مناطق خوب و ارزان تهران میشود، اولین جایی که به ذهن شهروندان تهرانی می رسد، جنوب تهران است. جنوب تهران به مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران اطلاق می شود. محله هایی قدیمی که تهران در گذشته در این مناطق بنا شد و به تدریج به سمت شمال آن گسترش پیدا کرد. امروز هرچند امکانات رفاهی در تمام نقاط شهر تهران اعم از مترو و پارک و… تقریبا یکسان است، اما به لحاظ سطح فرهنگی و بافت جمعیتی، بین شمال و جنوب تهران تفاوت های زیادی وجود دارد.

از معروفترین محله های مناطق ۶ گانه جنوب تهران میتوان به محله های چهاردانگه، شوش، محله مسعودیه، محله کیانشهر، افسریه، جوادیه، نازی آباد، تختی، یاخچی اباد، یافت اباد، ابوذر، آذری، خلیج فارس، کوی فردوس، شهید رجایی، خانی اباد نو، عبدل آباد، شکوفه، نعمت آباد، اقدسیه، خاوران، جوانمرد قصاب، دولت اباد و… نام برد. اما از میان آنها اگر بخواهیم به مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه اشاره کنیم، میتوان از محله های چهاردانگه ،یافت اباد، خاوران، شوش، نازی آباد، شکوفه، عبدل آباد نام برد. قیمت میانگین خرید خانه در این مناطق نیز برای هر متر مربع، بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان است.

با اینحال قیمت خانه ها در دو محله خاوران و خانی آباد از محله های دیگری که در ۶ منطقه جنوب تهران نام بردیم ارزان تر و مناسب تر است. همچنین از دیگر مناطق خوب و ارزان جنوبی تهران میتوان به شهر ری اشاره کرد که بافت قدیمی و اصیل دارد و از امکانات بهداشتی و رفاهی خوبی هم بهره میبرد. به ویژه اینکه به اتوبان های مهم و اصلی شهر تهران نیز دسترسی دارد. قیمت میانگین هر متر مربع خانه در شهر ری نیز بین ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان می باشد.

مناطق خوب و ارزان شرق تهران

از دیگر مناطق خوب و ارزان شهر تهران، بخصوص برای آنهایی که تمایل به خرید ملک در جنوب تهران را ندارند، خرید ملک در شرق تهران توصیه میشود. زیرا قیمت متوسط خرید ملک در این منطقه از مناطق شمال و غرب پایین‌تر است و جزو مناطق خوب و ارزان تهران به شمار می آید. از جمله مناطق شرق تهران می توان به محله های تهرانپارس، جشنواره، حکیمیه، نارمک، افسریه، پیروزی، رسالت، تهران نو، شمیران نو، ازگل، آهنگ، مجیدیه، سبلان و… اشاره کرد. که از این میان محله های افسریه و پیروزی بهترین گزینه برای خرید خانه هستند و جزو مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه به حساب می آیند. مثلا میانگین خرید خانه برای هر متر مربع در افسریه و پیروزی بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است.

مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه

مناطق خوب و ارزان غرب تهران

غرب تهران از جمله مناطقی است که در برخی نقاط آن قیمت خانه بالا است. اما این به این معنی نیست که نتوانید در غرب تهران با قیمت ارزان خانه پیدا کنید. در واقع غرب تهران نیز جزو مناطق خوب و ارزان برای خرید خانه به حساب می آید. همچنین بیشتر کسانی که قصد خرید خانه در شمال تهران را داشتند، با گرانی و تورم قیمت خانه، تمایل بیشتری به خرید خانه در غرب تهران پیدا کرده اند. زیرا سطح امکانات رفاهی و بافت فرهنگی آن به شمال تهران نزدیک تر است و تفاوت کمتری وجود دارد.

از جمله مناطق غرب تهران میتوان به محله های پونک، شهران، جنت آباد، طرشت، شهر زیبا، سازمان برنامه، مرزداران، باغ فیض، تهرانسر، چیتگر، صادقیه، بلوار فردوس، ستارخان و… اشاره کرد. محله هایی که به مرکز شهر تهران و میدان آزادی از نمادهای شهر تهران دسترسی راحت و آسانی دارند. حال اینکه محله های شهرک فرهنگیان، شهرک آزادی و تهرانسر از مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه به حساب می آیند. مثلا میانگین قیمت هر متر مربع خانه در تهرانسر بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است. در مقابل محله مرزداران با میانگین قیمت هر متر مربع خانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان از بالاترین قیمت خانه در غرب تهران برخوردار است.

مناطق خوب و ارزان تهران برای خرید خانه

پیام بگذارید

16 + چهارده =