مشارکت در ساخت تهران

مشارکت در ساخت

امروز بسیاری از افراد که می خواهند سرمایه گذاری کنند، بخش املاک و مستغلات را ترجیح می دهند. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نه تنها یک محل مناسب و قابل اعتماد است، بلکه یک منبع درآمد پرسود برای آینده است. زیرا در آینده، این سرمایه گذاری بازدهی سودآوری برای شما خواهد داشت. همچنین این سرمایه گذاری در املاک و مستغلات همیشه هم خرید ملک و زمین یا ساخت و ساز نیست و بخش مهمی از آن مشارکت در ساخت است. بخصوص مشارکت در ساخت آپارتمان در تهران و اطراف تهران که امروز به یک سرمایه گذاری پربازده بدل گشته است.‌ و اصولا وقتی صحبت از سرمایه گذاری در بازار مسکن می شود، یعنی داریم از سرمایه گذاری در بازاری حرف می زنیم که تقریبا همیشه در طی اين سالها پرسود بوده است.

سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت آپارتمان یکی از گزینه های خوبی است که هنگام سرمایه گذاری به ذهن می رسد. اما با اینحال اگرچه معمولا سودآور به نظر می رسد، ولی از آن دست از سرمایه گذاری ها است که از قبل نیاز به تحقیق دارد. لذا با سرمایه گذاری در این بخش به شرطی که در زمان و مکان مناسب و همینطور مشورت با کارشناسان زبده در حوزه املاک و مستغلات صورت بگیرد، بسیار سودآور خواهد بود. علاوه بر این سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت آپارتمان همچون مشارکت در ساخت آپارتمان در تهران و اطراف تهران، یک فرصت سرمایه گذاری انعطاف پذیر را به شما ارائه می دهد که در آن می توانید ابتکارات مختلفی را اجرا کنید و همینطور با مالک برای اجرای طرح و برنامه های سودآور خود از جمله تعداد طبقات، نوع استفاده از مصالح و… به توافق برسید.

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت نوعی سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است که به صورت توافق بین دو طرف شکل می گیرد. منتها از آن دست از سرمایه گذاری هایی است که اگر نمی خواهید از سودی که پیش بینی می کنید غافلگیر شوید، گزینه مناسبی خواهد بود. چراکه معمولا ضرر و زیان در آن پیش بینی نمی شود و سرمایه گذاری شما در نهایت سودآور خواهد بود. در واقع مشارکت در ساخت به این شکل است که دو طرف توافق هر یک آورده ای دارند و مثلا یکی زمین یا خانه قدیمی و کلنگی دارد و دیگری دارای سرمایه است که این دو با مشارکت هم به ساخت آپارتمان مبادرت می ورزند.

حال طی توافق انجام شده مالک زمین یا خانه قدیمی و کلنگی، یک يا چند واحد از آپارتمان را پس از ساخت بر می دارد و سازنده یا به قولی سرمایه گذار هم در قبال سرمایه گذاری خود، یک یا چند واحد از آپارتمان را صاحب می شود. این نوع سرمایه گذاری از این جهت که می تواند افراد فاقد سرمایه را دارای چند واحد خانه آپارتمانی تازه ساخت و نو کند و از طرف دیگر یک سرمایه گذار را صاحب خانه نماید، حائز اهمیت بسیاری است و برای دو طرف سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت، بسیار پرفایده می باشد. بخصوص مبادرت به مشارکت در ساخت آپارتمان در تهران و اطراف تهران که به جهت تقاضای زیاد و رشد قیمتی خوب، بسیار سودآور است.

مشارکت در ساخت آپارتمان

مزایای مشارکت در ساخت تهران چیست؟

به طور قطع سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت از مزایای بسیاری برخوردار است که بسیاری از افراد را علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه کرده است. به ویژه سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت آپارتمان در تهران و اطراف تهران که امروز به یک بخش مهم برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات بدل گشته است. لذا با توجه به اینکه شهر تهران یک کلانشهر است و تقاضا برای مسکن در آن زیاد می باشد و همینطور تورم و افزایش قیمت ها تاثیر بیشتری بر آن دارد، سرمایه گذاری به شکل مشارکت در ساخت، یک کار هوشمندانه خواهد بود و مزایای بسیاری هم دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

_ مشارکت در ساخت آپارتمان باعث می شود تا هر یک از طرفین به سود قابل توجهی دست یابند. یعنی کسی که آورده اش زمین یا ملک قدیمی و کلنگی است، باعث بالا رفتن ارزش ملک او می گردد و کسی که سرمایه گذاری کرده و در آنجا آپارتمان ساخته است، سرمایه اش افزایش می یابد. در مورد اول خانه کلنگی یا زمین تبدیل به یک آپارتمان نوساز شده است که علاوه بر ارزش زمین، ارزش سازه و بنا هم به آن اضافه شده است. و در مورد دوم شما بدون اینکه پول زمین را بپردازید، صاحب خانه و آپارتمان شده اید.

  • مزیت مشارکت در ساخت برای کسانی که خانه قدیمی و کلنگی دارند در این است که دیگر هزینه های تعمیر و نگهداری نمی پردازند و صاحب یک یا چند واحد آپارتمان نوساز می گردند. همچنین به لحاظ مصرف انرژی به جهت نو بودن و برخورداری از استانداردهای جدید ساخت، هدررفت انرژی و مصرف آن کاهش می یابد و این باعث کاهش هزینه های مصرف انرژی شما می گردد. به علاوه چون امروز استانداردهای ساخت بالاتر رفته است و به مواردی همچون ایمنی در برابر زلزله و بسیاری از مسائل ایمنی دیگر در ساخت و سازها توجه می شود، استحکام بنا به نسبت ساختمان های قدیمی افزایش چشمگیری یافته است و می توان گفت مشارکت در ساخت به نوعی باعث افزایش استحکام بنا می گردد.
  •  اگر شما دارای زمین یا خانه قدیمی و کلنگی هستید، به سرمایه نیاز ندارید و صرفا با وجود یک سرمایه گذار می توانید از طریق مشارکت در ساخت، صاحب یک یا چند واحد آپارتمان شوید.
  • خانه های کلنگی و قدیمی معمولا ظاهر شیک و بروزی ندارند و همچنین از امکانات کمی برخوردار هستند. لذا مشارکت در ساخت باعث می شود تا صاحب یک یا چند آپارتمان نوساز با طراحی و معماری بروز شوید که بسیار روحیه بخش است و به اعتماد به نفس شما می افزاید. همچنین می توانید امکانات جدیدی را اعم از آسانسور و توالت فرنگی و… برای آن در نظر بگیرید.
  •  خانه های کلنگی طرفدار کمی به نسبت خانه های نوساز دارند و اگر چنانچه به دنبال این هستید که سریع ملک قدیمی یا کلنگی خود را بفروشید و پول آن را نقد کنید، مشارکت در ساخت و تبدیل آن به یک یا چند واحد آپارتمان نوساز باعث می شود زودتر بفروشید و به نقدینگی دست یابید.

مشارکت در ساخت زمین

کدام مناطق تهران و اطراف آن برای مشارکت در ساخت سودآورتر است؟

اصولا سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات سودآور است. بخصوص در شهرهای بزرگ چون تهران که این سودآوری به جهت جمعیت زیاد و تقاضای بیشتر قابل توجه تر است. اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شده باشد که کدام مناطق تهران و اطراف آن برای مشارکت در ساخت سودآورتر است؟ در جواب باید گفت که طبق بررسی های ما در شهر تهران می توان به مناطق ۱ و ۳ اشاره کرد که ساخت و ساز در آنها از سودی چند برابری برخوردار است. همینطور مناطق ۲، ۶، ۵، ۴، ۸ و ۷ به ترتیب برای انجام پروژه های ساخت و ساز، از جمله از طریق مشارکت در ساخت، پرسودتر هستند.

ضمن اینکه منطقه ۲۲ تهران نیز از رشد بالایی برخوردار است و می توان با خرید زمین و انجام پروژه های ساخت و ساز از طریق مشارکت در ساخت در این‌ منطقه، به سود بالایی دست یافت. همینطور مناطق اطراف تهران اعم از پردیس، پرند، چهاردانگه، هشتگرد، اندیشه، بومهن، شهریار و… با توجه به افزایش قیمت های مسکن در مناطق شمالی و مرکزی شهر تهران و هجوم بخشی از مردم به مناطق حاشیه ای و اطراف تهران، در حال رشد و رونق هستند. لذا همین باعث می شود تا سرمایه گذاری در این مناطق از جمله از طریق مشارکت در ساخت آپارتمان از سود بالایی برخوردار باشد.

2 دیدگاه ها

  1. […] قبال ساخت پروژه توافق شده به سازنده می دهید. اصولا در سرمایه گذاری مسکن به روش مشارکت در ساخت، ممکن است شما ملک و زمین خود را به […]

  2. […] ۳، ۲، ۶، ۵، ۴، ۸، ۷، ۲۲ برای سرمایه گذاری در مسکن از نوع ساخت ساز مناسب تر هستند. همینطور سرمایه گذاری مسکن در شهرهای […]

پیام بگذارید

هفده − دو =