بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران

سرمایه گذاری مسکن

سرمایه گذاری مسکن

سرمایه گذاری در املاک یکی از رایج ترین سرمایه گذاری ها در کشور ما است. میتوانید از املاک و مستغلات مانند خانه و آپارتمان به عنوان ابزار سرمایه گذاری استفاده کنید.  با اینحال سرمایه گذاری در بخش مسکن میتواند در عین حال که بسیار سودآور است، با چالش هایی نیز همراه باشد. لذا اگر ترجیح شما سرمایه گذاری در مسکن است، توصیه میکنیم که آگاهانه باشد. سرمایه گذاری هایی که با آگاهی کامل و شناخت از آن حوزه صورت بگیرد، ریسک کمتری دارد و با موفقیت همراه است. هرچند که تجربه سرمایه گذاری های متعدد در بازار مسکن نشان داده که این حوزه از کمترین ریسک سرمایه گذاری برخوردار است. همچنین این بازار خوب سرمایه گذاری در بخش مسکن صرفا محدود به تهران و چند شهر دیگر نمی شود. از اینرو قصد داریم تا بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران را به شما معرفی کنیم.

اینکه میگوییم بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در  ایران، یعنی شهرهایی که سرمایه گذاری در آنها از ریسک کمتری برخوردار است. یعنی سرمایه گذاری در آن شهرها سود ده و پربازده است.‌ و هر وقت از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در مسکن صحبت میشود، ناخودآگاه شهر تهران به ذهن می آید که با توجه به آمارها میتوان گفت که یکی از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در مسکن است. شاید همین موضوع نیز باعث شده تا رشد سرمایه گذاری مسکن در تهران چشمگیر باشد. طی آمار خامی که از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور در آبان ماه سال ۱۴۰۱ در دست است، نشان می دهد که ۸ هزار واحد مسکونی فقط در شهر تهران معامله شده است که در مقایسه با ماه قبلش از رشد ۴۷.۸ درصدی و به نسبت ماه مشابه سال گذشته خود، ۹.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

لذا با توجه به همین یک نمونه آماری میتوان متوجه این موضوع شد که سرمایه گذاری در شهر تهران تا چه حد میتواند درآمدزا و پرمنفعت باشد. شهرهای دیگر با سوددهی مشابه یا نزدیک به بازده سرمایه گذاری مسکن در شهر و استان تهران زیاد هستند که از آن جمله میتوان به استان های البرز، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، گیلان و… اشاره کرد. لذا اگر به دنبال بهترین شهر برای سرمایه گذاری می گردید،‌شهر و استان های نامبرده از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در مسکن برخوردار هستند. هر چند تعداد شهرهای مشابه با درصد موفقیت بالا در سرمایه گذاری مسکن بسیار است، اما این شهرها جزو گزینه هایی هستند که ما به شما برای سرمایه گذاري در مسکن پیشنهاد می کنیم.

اصولا معیارهایی که میبایست برای انتخاب بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران در نظر بگیرید، در درجه اول به اهداف و بودجه اصلی سرمایه گذار بستگی دارد، اما مطلقا برای همه خریداران، عوامل اصلی انتخاب باید مکان خانه و آپارتمان، کیفیت ساخت و قیمت آن باشد. و کیفیت قبل از هرچیز، سطح مستقیم ساخت و ساز و زیرساخت واقعی خانه و آپارتمان است.

ضمن اینکه اگر قرار باشد انتخاب در سطح شهر باشد، آب و هوای آن شهر، سطح فرهنگی بافت جمعیتی آن و امکاناتی که دارد در نظر گرفته می شود. همینطور هرچه توسعه یافته تر باشد و منطقه ای  که در آن واقع شده است به مراکزی چون فروشگاه های زنجیره ای، پارک ها، مناطق تفریحی و سرگرمی یا حمل و نقل عمومی دسترسی راحت داشته یا به آنها نزدیک باشد، سرمایه گذاری مسکن شما نیز پرسودتر خواهد بود. با اینحال برخی از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری مسکن در ایران عبارتند از:

سرمایه گذاری مسکن در تهران

با اینحال چنانچه در شهر تهران به عنوان بهترین شهر برای سرمایه گذاری مسکن در ایران چشم دوخته اید، بهتر است که سرمایه گذاری مسکن خود را در مناطق خوب و پربازده آن انجام دهید. مثلا از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، به ترتیب مناطق ۱، ۳، ۲، ۶، ۵، ۴، ۸، ۷، ۲۲ برای سرمایه گذاری در مسکن از نوع ساخت ساز مناسب تر هستند. همینطور سرمایه گذاری مسکن در شهرهای اطراف تهران اعم از پردیس، بومهن، شهریار، شهرک اندیشه، رودهن، پرند و هشتگرد نیز با توجه به رشد و پیشرفت این شهرها مناسب ارزیابی می شود.

سرمایه گذاری مسکن در تهران

سرمایه گذاری مسکن در البرز

استان البرز، شهر کرج نیز از موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری مسکن برخوردار است. چهارمین شهر پرجمعیت کشور است و علاوه بر نزدیکی به پایتخت، بسیار مهاجر پذیر است. با اینحال اگر بخواهیم از مناطق در حال رشد با بازده بالای سرمایه گذاری مسکن در کرج نام ببریم، قطعا میبایست از مناطقی اعم از چهارباغ، کردان، کوهسار، سهیلیه، تهراندشت، باغستان غربی و خوشنام نام ببریم که از آینده بالایی در سرمایه گذاری مسکن برخوردار هستند.

سرمایه گذاری مسکن در خراسان رضوی

شهر مشهد به عنوان دومین شهر پرجمعیت ایران، یک شهر توریستی هم به شمار می آید و به واسطه وجود حرم امام رضا (ع)، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر داخلی و ۲ میلیون زائر خارجی است. از اینرو مشهد به عنوان مرکز استان خراسان رضوی، یکی از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری مسکن در ایران باشد. مناطق الهیه، ۳۵ متری سجادیه، انتهای امیریه، علیمردانی، فرامرز عباسی، قاسم اباد و گلبهار برای سرمایه گذاری مسکن در این شهر و اطراف آن بسیار مناسب هستند.

سرمایه گذاری مسکن در گیلان

استان گیلان به واسطه برخورداری از اقلیم آب و هوایی بسیار مطبوع و جاذبه های طبیعی جنگل و دریا به یکی از مقاصد مهم تفریحی کشور بدل گشته است و هر سال پذیرای مسافران زیادی است. لذا سرمایه گذاری مسکن در این استان حتی در روستاهای آن نیز که از اقلیم و جاذبه های فراوان طبیعی برخوردار است، مثبت ارزیابی می شود. زیرا با توسعه روند شهرنشینی، شلوغی شهرها و گسترش آپارتمان نشینی، میل به خرید خانه و ویلا در نقاط خوش آب و هوای جنگلی و ساحلی یا نقاط بکر و دور از شلوغی شهر رو به افزایش است و این سبب می شود تا سرمایه گذاری در چنین نقاطی همواره سودآور است. از جمله شهرهای خوب در استان گیلان برای سرمایه گذاری مسکن می توان به شهرهای رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه سرا اشاره کرد که از مهاجرپذیری بالایی نیز برخوردار هستند.

سرمایه گذاری مسکن در مازندران

استان مازندران نیز همچون استان گیلان، دارای اقلیم خوش آب و هوا و جاذبه های طبیعی جنگلی و ساحلی بسیاری است که همین آن را به یکی از مقاصد مهم تفریحی و توریستی در کشور بدل کرده است. لذا شرایط اقلیمی و جاذبه های طبیعی این استان سبب شده تا همواره مسکن در آن پرتقاضا باشد. از اینرو سرمایه گذاری مسکن در استان مازندران، یک سرمایه گذاری پرسود خواهد بود. همچنین هرچند سرمایه گذاري در تمام مناطق شمال خوب ارزیابی می شود، اما غرب استان مازندران اعم از شهرهای آمل، چمستان، نوشهر، رامسر، سرخرود و محمود آباد از پتانسیل بالا و رشد بهتری برای سرمایه گذاری مسکن برخوردار هستند.

سرمایه گذاری مسکن

سرمایه گذاری مسکن در آذربایجان شرقی

از دیگر مناطق خوب برای سرمایه گذاری مسکن، شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی است. تبریز شهری بزرگ و مدرن است که از آب و هوای خوبی هم برخوردار است. ضمن اینکه شهر تبریز از سوی سازمان ملل به عنوان زیباترین، تمیزترین و مدرن ترین شهر ایران انتخاب شده است که این نشان میدهد با شهری توسعه یافته و پرامکانات روبرو هستید. برای سرمایه گذاری مسکن در این شهر نیز میتوانيد بسته به بودجه خود در مناطق بالاشهر آن اعم از شرق و شمال تبریز یا پایین شهر آن اعم از غرب و جنوب آن سرمایه گذاری کنید. اما اگر به دنبال سرمایه گذاری مسکن پرسود هستید، سرمایه گذاری مسکن در مناطقی همچون داداش اباد، سیلاب، نوبر، حافظ، امیر هیث، لاله، منبه و دوهچی شهر تبریز مناسب تر هستند.

پیام بگذارید

یک × 4 =