خرید ملک کلنگی در تهران

خرید ملک کلنگی

ملک کلنگی به خانه های بسیار قدیمی گفته می شود که به علت فرسودگی و خرابی غیرقابل سکونت می باشد. این خانه ها در زمان های گذشته ساخته شده و پس از سالیان سال به دلیل حوادث طبیعی و فرسودگی مصالح و عدم تعمیر و بازیابی آن غیرقابل سکونت شده اند. این ملک ها در نواحی مختلفی از شهر تهران به وفور دیده می شوند. با اینکه اکثر آن ها خالی از سکنه است اما گاها افرادی که از نظر مالی در سطح خوبی نیستند، ترجیح میدهند در این خانه ها به زندگی خود ادامه دهند.

طی سالیان گذشته خرید و فروش ملک کلنگی نسبت به گذشته رایج شده است. در حقیقت ملک های کلنگی مربوط به یک شخص خاصی نبوده و در اکثر مواقع شاهد آن هستیم که این ملک ها به ارث رسیده است. بنابراین ورثه دوست دارد زودتر ملک را فروخته و به پول برسد. اما چه کسی حاضر است یک ملک کلنگی را خریداری کند؟ ملکی که طبق انچه که گفتیم فرسوده بوده و سکونت در آن ممکن است خطرات جبران ناپذیر مالی و جانبی وارد کند. در این مقاله به بررسی دلایل و مزایای خرید ملک کلنگی در تهران می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دلایل خرید ملک کلنگی در تهران

یکی از عمده دلایلی که افراد به سمت خرید ملک کلنگی سوق می دهد، قیمت پایین این ملک ها می باشد. چرا که اکثرا این ملک ها برای ورثه بوده و قیمت پایینی را وضع می کنند تا ملک هر چه سریع تر به فروش برود. به دلیل تعداد زیاد این املاک در اطراف تهران، می توان ملک های کلنگی با قیمت مناسبی پیدا کرد. همچنین به دلیل اینکه شهر تهران هر سال گسترده تر شده و به بافت شهر افزوده می شود، خرید یک ملک کلنگی در اطراف تهران می تواند یک راه مطمئن برای سرمایه گذاری بلند مدت باشد.

نکات مهم خرید ملک کلنگی در تهران

یکی از نکات بسیار مهم حقوقی که هنگام خرید ملک کلنگی در تهران باید مد نظر داشته باشید این موضوع است که حتما حین خرید ملک و امضای قرار داد احراز مالکیت انجام دهید. چرا که این خانه‌ها قدیمی بوده و ممکن است مالک حقیقی آن را به فروش نرساند و شما در تله یک کلاهبرداری باشید. اگر ملک برای یک شخص نبوده و چندین نفر وارث آن باشند قبل پرداخت پول و امضای قرار داد در نظر بگیرید که حتما تمام افراد وارث سند فروش را امضا کنند. تا بعدا مشکلات حقوقی دامن گیرتان نشود.

از دیگر نکاتی که در خرید ملک کلنگی باید مد نظر داشته باشید این است که حتما از شهرداری درباره این ملک استعلام بگیرید. چرا که به وفور دیده می شود که ملکی در طرح شهرداری قرار گرفته و مالک آن برای سود بیشتر ملک خود را به فرد دیگری می فروشد. اگر ملکی که خریداری کرده اید در طرح شهرداری قرار داشته باشد در این صورت شما دچار زیان مالی خواهید شد.

از دیگر فواید استعلام گرفتن از شهرداری، مطمئن شدن از کاربرد ملک می باشد. چرا که برخی از مالکان، ملک های خود را که اکثرا متراژ بالایی دارند، به اسم ملک تجاری با قیمت بیشتری به فروش می رسانند. حال پس از خرید ملک مشاهده می شود که ملک تجاری نبوده و به عنوان مسکونی ثبت شده است.

به غیر از موارد حقوقی، بهتر است در خرید ملک کلنگی در اطراف تهران به پارامتر هایی نظیر ترافیک، سطح دسترسی، امنیت محله، ابعاد زمین، قیمت آن و … نیز توجه ویژه ای داشته باشید و با کنار هم قرار دادن پارامتر های مختلف و بودجه مورد نظری که دارید، یک ملک کلنگی مناسب خریداری کنید. همچنین مد نظر داشته باشید که هزینه هایی را برای تخریب و حمل ضایعات حاصل از آن را جداگانه باید بپردازید و این هزینه نیز بر عهده شما خواهد بود.

سخن پایانی

در طی چندین سال گذشته خرید و فروش ملک کلنگی در تهران بسیار رایج شده است. این ملک ها قیمت مناسبی داشته و از آنجایی که تعدادشان زیاد است، مورد های مناسبی را به راحتی می توان از بینشان انتخاب کرد. البته از آنجایی که راه ها و شیوه های کلاهبرداری مختلفی در حین خرید ملک کلنگی وجود دارد. شما می توانید با یک استعلام از شهرداری در مورد ملک و احراز مالکیت ملک با خیال آسوده ملک مورد نظر را خریداری کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

2 دیدگاه ها

  1. […] نخواهد بود و دارای مشکلات متعددی میباشد.در این مطلب خرید و ساخت خانه کلنگی در تهران مورد بررسی قرار می […]

  2. […] گذاری با خرید زمین برای ساخت و ساز، سرمایه گذاری با خرید خانه کلنگی، سرمایه گذاري برای زندگی و سکونت، سرمایه گذاری در […]

پیام بگذارید

2 × 5 =