قیمت آپارتمان در فیروزبهرام

قیمت آپارتمان در فیروزبهرام

چرا قیمت آپارتمان در فیروزبهرام ارزانتر از مناطق دیگر است؟

با افزایش خارج از عرف قیمت مسکن و بالارفتن نجومی قیمت آن، برای بسیاری از افراد که قصد صاحب خانه شدن یا سرمایه گذاری در حوزه مسکن را داشتند، خرید آپارتمان به یک چالش بزرگ مواجه تبدیل شد چون حداقل قیمت ها ۳ برابر شدند و آن پول و سرمایه ای که برای خرید آپارتمان آماده کرده بودند را حالا می بایست برای رهن یک آپارتمان بپردازند و عملا صاحب خانه شدن یا سرمایه گذاری ناممکن یا سخت تر می شد.

از اینرو بسیاری قید خرید خانه در مرکز شهر یا به قولی در مناطق ۲۲ گانه تهران را زدند و به حومه شهر و اطراف آن روی آوردند. جایی که قیمت آپارتمان بسیار پایین‌تر از مرکز شهر تهران و مناطق ۲۲ گانه آن بود و با توجه به جمعیت زیاد شهر تهران، آینده خوبی هم برای آنها تصور می شد.

البته همه این مناطق جای رشد و پیشرفت را نداشتند و ندارند اما برخی از آنها چون دهستان فیروزبهرام به جهت نزدیکی به تهران و منطقه ۱۸ آن که حتی بخشی از آن تحت مدیریت شهرداری این منطقه از تهران قرار دارد و همچنین دسترسی های خوب به اتوبان تهران-ساوه و بزرگراه آزادگان به یک فرصت مناسب برای کسانی تبدیل شد که می خواستند صاحب خانه شوند یا سرمایه گذاری هوشمندانه ای در خرید مسکن داشته باشند.

دهستان فیروزبهرام از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر است که اخیرا ساختمان سازی های خوبی در آن صورت گرفته است. از اینرو قیمت آپارتمان در فیروزبهرام به نسبت سایر مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۲۲ گانه آن بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

در نظر بگیرید مثلا برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری در مناطق مرکزی شهر تهران چون بریانک یا جیحون مبلغی بین ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان باید بپردازید.

ویژگی های قیمت آپارتمان در فیروزبهرام

این درحالی است که برای یک خانه نوساز در فیروزبهرام این مبلغ تا نصف و حتی کمتر از این مبلغ‌ برای همين متراژ از آپارتمان است. البته در قیمت آپارتمان مسائل زیادی دخیل هستند و صرفا قرار گرفتن آن در حومه شهر دلیل بر ارزانی قیمت آپارتمان نیست.

مثلا آپارتمان های نوساز تعاونی که به صورت قولنامه ای فروخته می شوند یا آنهایی که دسترسی های خوبی به مترو و بزرگراه ندارند و حتی موقعیت خود آپارتمان یا مواد و مصالح ساخت آن و… در قیمت آن دخیل هستند با اینحال دهستان فیروزبهرام علاوه بر دسترسی های خوب به اتوبان تهران-ساوه و بزرگراه آزادگان، شما را در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه رانندگی به مرکز شهر تهران وصل می کند.

و اما همانطور که برای خرید آپارتمان در سطح شهر تهران از سوی افراد خبره توصیه می شود که در مناطق ۴ یا ۵ اقدام به اینکار کنند، چون بسیاری از آپارتمان ها در این مناطق نوساز هستند و قیمت های مناسبی هم دارند، در منطقه فیروزبهرام نیز تقریبا چنین شرایطی حاکم است و علاوه بر اینکه چسبیده به تهران است و دسترسی های خوبی به بزرگراه های متصل به مرکز شهر تهران دارد، آپارتمان ها نوساز هستند و از قیمت های مناسبی نیز برخوردارند.

ضمن اینکه به لحاظ آب و هوایی و ترافیک و تردد نیز منطقه آرام و خلوتی است و این مورد نیز می تواند یک مزیت برای خرید آپارتمان در این منطقه محسوب گردد. مهمتر از همه اینکه دهستان فیروزبهرام به شدت در حال توسعه بوده و ساخت و سازها در این منطقه نیز رو به گسترش است که همین نشان از آینده روشن این منطقه دارد.

 

پیام بگذارید

18 − 13 =