معرفی جامع و کامل شهرک صنعتی چهاردانگه

شهرک صنعتی چهاردانگه

چهاردانگه یکی از شهرهای پر رفت و آمد تهران و دارای بازاری خوش نام می باشد. اگر شما هم تصمیم به خرید اشیا مختلفی نظیر میزغذاخوری، کابینت، مبلمان و … دارید، قطعا اسم چهاردانگه به گوشتان خورده است. شهرک صنعتی چهاردانگه در شهرستان اسلامشهر استان تهران قرار داشته و بیشتر به عنوان یک شهرک تجاری و صنعتی شناخته می شود.

محصولات شهرک صنعتی چهاردانگه

افراد زیادی در این شهرک به عنوان تولید کننده و یا فروشنده مشغول به عرضه محصولات خود هستند. در این شهرک، تنوع محصولات بسیار بالا بوده و تقریبا هر چیزی را می توان از آنجا خریداری کرد. اما اگر بخواهیم به معرفی محصولات شاخص شهرک صنعتی چهاردانگه بپردازیم، می توان مبلمان و کابینت را معرفی کرد. حتی تولید و فروش مبلمان در این شهرک به قدری زیاد است که برخی از افراد شهرک چهاردانگه را با اسم بازار مبل چهاردانگه می شناسند.

صنایع چوب و کابینت سازی 

یکی از صنایع پر رونق در شهرک صنعتی چهاردانگه  صنعت چوب است. از آنجایی که چوب در این شهرک پر رونق است و مصالح اصلی کابینت را تشکیل می دهد، کابینت سازی در این شهرک رونق گرفته است. کابینت سازی در این شهرک به حدی پر رونق است که از تمام مراحل ابتدایی ساخت تا محصول نهایی همان جا ساخته و پرداخته می شود. حتی محصول نهایی نیز در همان شهرک به فروش می رسد. از این رو صنعت کابینت سازی را می توان پس از مبلمان پر رونق ترین صنعت این شهرک حساب کرد.

اقتصاد و هزینه های خرید

با یک مقایسه سر انگشتی از قیمت انواع کالا ها در شهرک صنعتی چهاردانگه و مقایسه آن با قیمت های شهر تهران، به راحتی متوجه اختلاف قیمت بالای این دو مکان خواهید شد. اختلاف قیمت زیاد و ارزان تر بودن محصولات و کالا ها در این شهرک به دلایلی اعم از تراکم صنایع مرتبط ، بازار رقابتی، هزینه کمتر زندگی می باشد.

دلایل ارزان قیمت بودن محصولات

همانطور که گفتیم محصولات در این شهرک با قیمت بسیار پایین تر از شهر تهران به فروش می رسد. یکی از دلایل قیمت پایین این محصولات، تراکم و مرتبط بودن صنایع به یکدیگر است. به طوری که افرادی که در صنعت مبلمان و کابینت سازی مشغول به کار هستند به راحتی می توانند چوب را وارد کارگاه های خود بکنند. همچنین رونق چوب در این شهرک باعث کاهش قیمت آن شده و هزینه اضافی حمل و نقل را به همراه ندارد. بنابه دلایل گفته شده  قیمت تمام شده محصول اولیه این صنایع بسیار ارزان تر از صنایع موجود در تهران است.

همچنین تمامی بخش های مرتبط برای کابینت سازی یا مبلمان و یا سایر صنایع کنار یکدیگر و یا با فاصله کمی از هم قرار دارند به همین خاطر تمامی مراحل تولید اعم از مراحل ابتدایی تا تولید محصول نهایی در یک جا انجام می شود. از این رو هزینه تولید کالا نیز پایین تر و ارزان تر می شود. در حقیقت با تامین شدن تمامی نیاز های تولید کننده در یک بخش کوچک، کاهش شدید هزینه های تولیدی حاصل می شود.

همچنین وجود صنایع زیاد در این شهرک باعث ایجاد بازار رقابتی بین تولید کننده ها و فروشنده ها می شود. آن ها سعی دارند تا با قیمت پایین تر باعث جلب نظر مشتری ها شوند. در حقیقت افراد شاغل در این شهرک، چه افراد تولید کننده و چه فروشندگان، به دنبال بیشترین فروش با کم ترین سود هستند. همه ی این عوامل گفته شده باعث کاهش قیمت ها در این شهرک شده و بسیاری از مردم برای خرید کالا های مورد نیاز خود، با قیمت پایین تر، به این شهرک می روند.

مزایا و ویژگی ها

شهرک چهاردانگه دارای ویژگی و مزایای بسیاری می باشد. مهم ترین مزایا و ویژگی های آن عبارت اند از:

  • نزدیکی به شهر تهران
  • دسترسی آسان به بازار های تهران
  • بزرگی و وسعت زیاد
  • وجود صنف ها و صنایع مختلف در آن
  • تراکم صنایع مرتبط با یکدیگر
  • خوش نامی و قابل اعتماد بودن بازار
  • تولید و فروش بالا
  • و…

به عنوان سخن پایانی می توان گفت، شهرک صنعتی چهاردانگه که در شهرستان اسلامشهر قرار دارد با تولید و فروش انواع کالا های مختلف به ویژه مبلمان و کابینت شناخته می شود. اجناس تولید شده در این شهرک بنا به دلایلی نظیر تراکم صنایع مرتبط و بازار رقابتی از قیمت بسیار پایین تری نسبت به شهر تهران برخوردارند.

1 دیدگاه

  1. […] آن است که چندین و چند سال، شهرک چهاردانگه با اسم شهرک صنعتی تجاری چهاردانگه شناخته می شد، و اکثر افراد آن را بازاریان و تولید […]

پیام بگذارید

یازده + 19 =