چگونگی اجاره کارگاه با قیمت ارزان درتهران

اجاره کارگاه با قیمت ارزان

کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار گرچه ایده‌آل خیلی از افراد است اما نکات مربوط به خود را دارد. مدیریت مالی برای کاهش هزینه تمام شده از مهمترین نکاتی است که یک کارآفرین با آن دست و پنجه نرم می‌کند. بسیاری از افراد برای راه‌اندازی یک کسب و کار و تولید کالاها و محصولات خود سوله یا کارگاهی را اجاره و کسب و کار خود را شروع می‌کنند.گزینه‌های موجود گاهی اندک هستند اما همواره اجاره یک محل از جمله یک کارگاه، با هزینه‌ای هرچه کمتر برای افراد مطرح است.

در این مقاله خواندن اجاره کارگاه برای راه اندازی کسب و کار هم میتواند برایتان مفید واقع شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با کارگاه، اجاره کارگاه با قیمت ارزان و مزایای اجاره کارگاه آشنا کنیم. پس چنانچه به دنبال اجاره ارزان یک کارگاه هستید این مقاله را از دست ندهید. در اینجا فاکتورهایی را به شما ارائه می‌دهیم که ممکن است بخواهید آن‌ها را برای اجاره کارگاه درنظر بگیرید.

چرا اجاره کارگاه با قیمت ارزان

داشتن یک کارگاه با مالکیت صد درصدی ایده‌آل هر صنعتگری است. این کار مستلزم آن است که کارگاه خریداری و یا ساخته شود. اما هزینه‌های بالای ناشی از ساخت کارگاه و سوله، همچنین هزینه بالای خرید سوله افراد را ناگزیر به اجاره آن می‌کند. علاوه بر این گزینه‌های موجود برای خرید و یا امکانات و شرایط لازم برای ساخت کارگاه معمولا بسیار محدود است و اجاره را به بهترین گزینه برای راه اندازی و شروع کسب و کار می‌کند.

به دلایل گفته شده و دلایلی که بعدا نیز به آنها اشاره خواهد شد، امروزه بسیاری از افراد به جای ساخت و یا خرید منازل مسکونی، سوله، کارگاه و یا هر نوع محل دیگری با هر نوع کاربری رهن یا اجاره می‌کنند. اجاره و یا رهن درصورت وجود، مزایا و معایب خاص خود را دارند. با اینکه به طور کلی برای مستاجر، رهن بهتر از اجاره است؛ اما معمولا املاکی که برای رهن وجود دارند تعداد انگشت شماری هستند و همچنین هزینه بالایی داشته و هر کسی قادر به پرداخت آن نیست.

اما کارگاه چیست؟ یک کارگاه طبق تعریف قوانین کار، محلی است که کارگرانی برای کارفرمایان یا نمایندگان در آن محل کار می‌کنند. طبق قوانین، کارگاه‌ها از نقطه نظر اهمیت و کاربردی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از انواع آن میتوان به کارگاه‌های صنعتی، کشاورزی، ساختمانی، خدماتی، تجاری و تولیدی اشاره داشت.

شاید بتوان گفت مهمترین عاملی که افراد را به سمت اجاره کارگاه با قیمت ارزان سوق می‌دهد، بیشتر بودن تعداد کارگاه‌های اجاره‌ای است. این عامل باعث به وجود آمدن انگیزه برای اجاره کارگاه به جای خرید یا ساخت آن است. البته گاهی کارگاه‌ها با وسایل موجود در آن  اجاره داده می‌شوند.

اگر صنعتگر باشید و وسایلی برای شروع کارگاه خود نداشته باشید، شاید بتوانید با پیدا کردن کارگاهی در حوزه کاری خود به همراه وسایل آن برای اجاره، کسب و کار خود را شروع کنید. البته این احتمال بسیار کم است زیرا معمولا کارگاه‌ها بدون وسایل و ماشین‌آلات به اجاره داده می‌شوند.

چنانچه گفته شد تعداد کارگاه‌های اجاره‌ای بیشتر از تعداد کارگاه‌ها و سوله‌هایی است که به فروش می‌رسند. این عامل باعث می‌شود دست شما برای انتخاب کارگاه مناسب خود باز باشد. در بین تمام گزینه‌ها و موارد موجود می‌توانید بهترین مورد را از نظر شرایط کاری مناسب و قیمت و میزان اجاره بها شناسایی و اقدام به اجاره نمایید.

گفتنی است بیشتر کارگاه‌های اجاره‌ای در شهرک‌های صنعتی و نزدیک مراکز کارخانجات و محل‌های صنعتی هستند. بنابراین با انتخاب این کارگاه‌ها در شهرک صنعتی خواهید بود و در نتیجه برای تامین مواد اولیه و ابزارآلات کار خود مشکلی نخواهید داشت.

همچنین در مورد کارگاه‌های تولیدی باید گفت که بررسی راه های اربتاطی و دسترسی به بازار مصرف بسیار مهم است؛ چراکه اگر مسافت زیادی برای بردن کالا به مراکز فروش وجود داشته باشد، هزینه تمام شده را بسیار بالا خواهد برد.

از جمله موارد دیگر که در اجاره سوله و یا کارگاه مهم است قیمت اجاره‌بهاست. بسته به ابعاد کارگاه، شرایط و امکانات آن و همچنین منطقه‌ای که کارگاه در آن وجود دارد، مبلغ اجاره‌بها ممکن است متفاوت باشد. باید توجه داشت که بهترین گزینه با توجه به شرایط کاری خود و برآورد هزینه‌ها نیازمند بررسی‌های دقیق‌تری است.

موضوع مهم دیگر در اجاره کارگاه، نکات مورد توجه برای انعقاد قرارداد اجاره است. در این مورد مشاوران و صاحب‌نظران با کارشناسی‌های خود می‌توانند به شما کمک کنند. باید توجه داشت که نکات حقوقی ویژه‌ای برای کارگاه‌ها وجود دارد که اجاره کارگاه را امری متفاوت با اجاره منازل مسکونی می‌کند.

 

2 دیدگاه ها

  1. لیدا خانم سلماسی
    |پاسخ

    اجاره ارزان برای خود اشتغالی الویتی مهم.

  2. لیدا خانم سلماسی
    |پاسخ

    اجاره ارزان برای خود اشتغالی الویتی مهم.

پیام بگذارید

سه × 4 =