چگونه مشاور املاک موفقی باشیم؟

مشاور املاک

برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق ابتدا باید مقداری آموزش ببینید یا اینکه تجربه کسب کرده باشید. چراکه تفاوت بین یک مشاور املاک موفق با یک مشاور املاک معمولی در دانش و تجربه ای است که دارد. البته دانش و تجربه ای که به درستی کسب شده باشد و با اصول و استانداردهای بروز مشاور املاک ارتباط داشته باشد.

از این‌رو یک مشاور املاک باید به طور مداوم دانش خود را بروز کند و از نوآوری ها آگاه باشد. در عین حال صرفا دانستن مهم نیست بلکه این اجرای نوآوری است که اهمیت دارد. لذا برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق یکی از بهترین راه ها کارآموزی یا کار در یکی از دفاتر املاک حرفه ای است تا در خلال کار بتوانید دانش و تجربه یک مشاور املاک موفق را فرا بگیرید، چون در هیچ دانشگاهی آموزش حرفه ای مشاور املاک وجود ندارد.

نکات کلیدی یک مشاور املاک خوب

اما چنانچه خود یک مشاور املاک هستید و بنگاه املاک دارید و چندان در کار خود موفق نیستید، پیشنهاداتی وجود دارد که می تواند شما را تبدیل به یک مشاور املاک موفق گرداند. ما این پیشنهادات را در ۷ مقوله گرد هم آورده ایم که عبارتند از:

_ برای خودتان یک الگو انتخاب کنید

وجود یک الگو در زندگی هر کسی می تواند تاثیر فوق العاده ای در موفقیت افراد داشته باشد. و لزوما این الگو حتما نباید در بخش املاک و مستغلات باشد. همیشه افرادی هستند که در هر بخش موفق بوده و به قولی در کار و حرفه خود مسلط هستند. لذا با انتخاب یک الگو برای خود می توانید از گام های درستی که آن فرد برداشته است تقلید کنید و از اشتباهات خود برای موفقيت درس بگیرید. وجود الگو در زندگی تان سبب می گردد که نگاهی رو به جلو و به آینده داشته باشید و برای دست یابی به موفقيت از هیچ تلاشی دریغ نکنید.

_ خودتان را بشناسید

بخش بزرگی از موفقیت، شناخت خود است. آیا احساس می کنید به رضایتی که در زندگی خود می خواهید دست یافته اید؟ چه چیزهایی به شما انگیزه می دهند؟ وقتی شروع به پرسیدن و پاسخ دادن به این قبیل سوالات می کنید، به شناختی از خود می رسید که تاثیر قابل توجهی بر موفقیت شما به عنوان یک مشاور املاک خواهد گذاشت. اینکه جهان خود را بشناسید و بدانید که چه توقعی از خود دارید یا از چه توانایی ها و ویژگی هایی برخوردار هستید، می تواند به استفاده بهتر و بیشتر از آنها بیانجامد و در نتیجه دست یابی به موفقيت را در حرفه ای که هستید سهل تر نماید.

_ شنونده خوبی باشید

درک هر چه بهتر درخواست های مشتریان، شما و طرف مقابل را خوشحال می کند. با اینحال اگر به درخواست ها گوش ندهید و سعی کنید راه خود را بروید، در درازمدت روی شما و کسب و کارتان تاثیر منفی خواهد گذاشت. داشتن مشتریان راضی و خوشحال در حرفه مشاور املاک و مستغلات از جایگاه مهمی برخوردار است و می تواند پله های ترقی و موفقیت شما را به سرعت هموار سازد.

_ اهل تحقیق و بررسی باشید

یک مشاور املاک به جهت شغلی که دارد باید اهل تحقیق و بررسی باشد. اهل تحقیق و بررسی بودن باعث می گردد تا مشتریان و فرصت های جدیدی را به دست آورید. این خصوصیت به شناخت بهتر از محیط اطراف و ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان خواهد انجامید. به علاوه باعث کشف و شناخت پتانسیل های موجود در حرفه و کار شما خواهد شد.

_ از قدرت فناوری استفاده کنید

امروزه انکار و دست کم گرفتن قدرت تکنولوژی در حالی که عموم مردم از آن استفاده می کنند، یک اشتباه بزرگ است. یک مشاور املاک اگر که از قدرت بازاریابی ایمیلی و رسانه های اجتماعی استفاده کند، احتمال فروش همیشه بیشتر خواهد بود. لذا در این‌ مورد استفاده از فناوری و توسعه استراتژی های مبتنی بر آن باعث موفقیت شما خواهد گشت.

_ برای خود منابع الهام بخش پیدا کنید

منابع الهام بخش شما می تواند یک کتاب یا حتی یک فیلم باشد. از آنجائیکه مشاور املاک بخشی از یک رقابت بزرگ است، بسیار مهم است که در این بخش با انگیزه باشید و انرژی خود را همواره بالا نگه دارید. لذا وجود یک منبع الهام بخش که بتواند به شما انرژی بدهد و شما را در برابر ناملایمات و سختی های کار ایمن سازد، بسیار مفید خواهد بود.

_ به کاری که انجام می دهید احترام بگذارید

احترام به شغل و حرفه ای که دارید به شما انگیزه خواهد داد. همچنین این احترام به کارتان سبب می گردد تا از محیط اطرافتان نیز احترام بیشتری دریافت کنید. بنابراین با ارزشمند کردن کار خود، فداکاری و انگیزه پیدا می کنید و پرتلاش تر از همیشه ظاهر می شوید.

پیام بگذارید

یازده + چهارده =