خرید خانه کلنگی در تهران

خرید خانه کلنگی

خانه کلنگی

باید گفت در حال حاضر بیشتر مردم در حال سکونت در ملک های قدیمی یا خانه‌های کلنگی هستند خانه های کلنگی به ملکی گفته میشود که دیگر قابل سکونت نیستند و به دلیل فرسودگی بنا و فرسودگی در تأسیسات ساختمانی و سن بالای ساختمان که معمولاً بیش از ۳۰ سال است دارای سکونت نخواهد بود و دارای مشکلات متعددی میباشد.در این مطلب خرید و ساخت خانه کلنگی در تهران مورد بررسی قرار می دهیم.

خرید خانه کلنگی برای ساخت و ساز

بعضی از افراد هستند که سرمایه زیادی ندارند، با خرید خانه کلنگ و گذشت زمان برای کنار گذاشتن سرمایه لازم برای ساختن آن ملک کلنگی به ساخت و ساز مشغول می‌شوند باید گفت در شهرهایی مانند تهران زمین خام و آماده ساخت و ساز به صورت کم وجود دارد و بسیاری ساخت و سازها بر روی ملکهای مسکونی کلنگی ساخته میشود.

نکات خرید و ساخت خانه کلنگی:

بررسی تراکم ساختمانی

با توجه به موقعیت ساختمان تراکم ساختمانی  که توسط شهرداری بر اساس درصد بیان شده و تراکم ساختمانی بعضی از مناطق تهران بالا و بعضی دیگر از مناطق پایین است.

بررسی ابعاد زمین

یکی از نکات خیلی مهمی که باید هنگام خرید خانه کلنگی به آن توجه شود ابعاد زمین که ملک کلنگی در آن وجود دارد میباشد چون ابعاد زمین تعیین کننده تعداد طبقاتی است که می‌توان در آن به ساخت ملک جدید پرداخت.

بررسی عوامل موثر بر قیمت ملک کلنگی یکی از عواملی که بر قیمت ملک اثر می‌گذارد متراژ ملک ،موقعیت شهری ملک،سند مالکیت ملک، نوع کاربری ملک، عوارض شهرداری، موقعیت ملک نسبت به معابر و ورودی ملک که این موارد در واقع تعیین کننده قیمت ملک میباشند.

بررسی بودجه ساخت ملک کلنگی می‌دانیم یک ملک برای ساخته شدن هزینه‌های زیادی مانند تهیه مصالح، تهیه نقشه های اجرایی ،ثبت سند، صدور مجوزهای لازم را دارد که باید گفت بودجه ساخت ملک کلنگی در خرید کلنگی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

خرید خانه کلنگی

سود صد در صدی با خرید خانه کلنگی

اهدافی که برای خرید خانه کلنگی در نظر گرفته می‌شود عبارت است از:

بازسازی و فروش این خانه‌ها به قیمت بیشتر

خرید این خانه ها با هدف تخریب و ساخت آپارتمان

خرید خانه کلنگی برای سکونت تا رسیدن زمان مناسب برای مشارکت در ساخت و ساز

خرید و دست نگه داشته از فروش این خانه ها تا رسیدن زمان مناسب و سود بالاتر آنها

تمامی موارد گفته شده متناسب با بودجه در نظر گرفته خواهد شد اما باید نکته ای که در تمام این موارد رعایت شود  سودی به دست آورده میباشد همچنین باید شرایط خرید خانه کلنگی هم در نظر گرفته شود.

خانه کلنگی

نکات قبل از خرید خانه کلنگی

  • ابعاد ملک:

معمولا خانه های قدیمی بالای ۲۵ سال ساخت در کشور ایران دارند که به آنها خانه‌های کلنگی گفته میشود. اما این سن در کشور های متفاوت در دنیا فرق دارد و در بعضی از آنها این خانه ها قدمتی ۸۰ ساله دارند. اما کیفیت ساخت و مصالحی که در آنها به کار رفته است باعث میشود که این موضوع دارای اهمیت بیشتری باشد. خانه‌های ۲۵ سال ساخت ارزش تخریب و ساخت و ساز را خواهند داشت اما نکته‌ای که باید در مورد این خانه‌ها در نظر گرفت این است که خانه‌های کلنگی عرض کمتری دارند و یک درب کوچک تنها راه ورود آنها میباشد به همین علت ساخت و ساز را برای بساز بفروش ها تا حد زیادی دشوار خواهد کرد امروزه شهرداری ها با توجه به متراژ زمین اجازه ساخت آپارتمان را می‌دهند چرا که واحدها نباید پارکینگ مزاحم داشته باشند.

  • توجه به شمالی و جنوبی بودن ملک کلنگی:

اگر افراد به دنبال این هستند که خلافی ساخت و ساز به حداقل برسد باید سعی کنند، از ابتدا خانه‌ای را پیدا کنند که همان نقشه ای را که در نظر دارند بتوانند برای ساخت و ساز بر روی خانه کلنگی ایفا کنند منظور این است که مجبور نباشند وضعیت خانه شمالی و جنوبی را نادیده بگیرند و در این زمینه تغییراتی را به وجود بیاورند. چراکه این شرایط هزینه‌های بسیار زیادی را دارد در خانه های شمالی بعد از ورود به محوطه داخلی آنها ابتدا حیاط وجود دارد و بعد اسکلت ساختمان، اما در مورد خانه های جنوبی برعکس است به همین خاطر  در خانه های شمالی بیش از ۵ درصد زمین را برای نورگیر بودن خانه در نظر می‌گیرند و به همین علت خانه های جنوبی معمولا متراژ مفید بیشتری نسبت به خانه های شمالی دارند.

  • موقعیت ملک:

قبل از اینکه سرمایه گذاری شود بهتر است که منطقه مورد نظر بررسی شود منطق باید از نظر امنیت و رشد و پیشرفت مورد بررسی قرار بگیرد باید دقت شود که منطقه‌ای که قرار است در آن ساخت و ساز صورت گیرد جای رشد و ترقی را داشته باشد پس بهتر است که افرادی که در این زمینه قصد فعالیت دارند از یک مشاوره املاک که با تجربه است کمک بگیرند.

  • هزینه بازسازی با سن بنا ارتباط مستقیم دارد:

میدانیم که سن خانه های کلنگی با یکدیگر متفاوت بوده و  اگر افراد قصد سکونت در خانه کلنگی را داشته باشند و اگر خانه کلنگی مدنظر هیچگونه تعمیر و بازسازی بر روی آن صورت نگرفته باشد هزینه های بیشتری باید صرف آن شود این هزینه‌ها شامل سیم کشی های داخلی ساختمان لوله کشی کابینت های آشپزخانه بررسی کردن سقف و ایزوگام چک کردن حشرات خانگی است.

مشکلات املاک کلنگی

  • فرسودگی سازه و تأسیسات داخلی
  • رعایت نشدن مسائل ایمنی در ساخت و ساز
  • امکانات سرمایشی و گرمایشی قدیمی و ناکافی
  • عدم وجود پارکینگ
  • وجود حشرات موذی
  • عدم عایق بودن پنجره ها و درها عقب‌نشینی خانه در صورت نیاز

 

نکات حقوقی معامله ملک کلنگی

نکته ای که هنگام معامله و سرمایه گذاری در زمینهای غیر محصور و املاک کلنگی  که رها شده و تخلیه هستند این است که ممکن است در این ملک ها کلاهبرداری جعل سند تصرف عدوانی مشاهده شود.

باید به وضعیت مالکیت ملک و زمین کلنگی بسیار دقت شود و ملک کلنگی نباید در تصرف افراد غیر از مالک باشد.

قبل از معامله ملک باید آخرین دستور نقشه که تعیین کننده آخرین و جدیدترین تغییرات کاربری آن و نوع املاک است باید مورد بررسی قرار بگیرد.  از معامله و سرمایه گذاری بر روی املاک کلنگی که دارای قولنامه های بلند مدت و وکالتی هستند باید پرهیز شود این معاملات بسیار خطرناک هستند.

1 دیدگاه

  1. […] ساخته است، سرمایه اش افزایش می یابد. در مورد اول خانه کلنگی یا زمین تبدیل به یک آپارتمان نوساز شده است که علاوه بر […]

پیام بگذارید

2 × چهار =