خرید باغ و ویلا در چهاردانگه

خرید باغ و ویلا در چهاردانگه

در گذشته غالب خانه ها به شکل ویلایی طراحی و ساخته می شد که داخل آن دارای فضای سبز اعم از باغچه و گل و گیاه، درختچه و درخت و… وجود داشت و اطراف شهر نیز خانه باغ های فراواني بود.املاک آسمان در این مقاله سعی دارد تا شما عزیزان را با شهر چهاردانگه بیشتر آشنا کند.

اما به تدریج و با گسترش جمعیت و مهاجرت مردم از روستاها به شهرها، مسکن و کمبود آن به یک مشکل اساسی برای بشر امروز تبدیل گشت تا جایی که طراحی خانه ها دگرگون گشت و شکل جدیدی از طراحی ساختمان یعنی آپارتمان نشینی مرسوم گشت که بجای ساخت و گسترش بنا در عرض و طول که ویلاها از آن برخوردار بودند و مساحت زیادی داشتند، آپارتمان ها در ارتفاع بنا گسترش یافتند و به صورت طبقات بر روی یکدیگر ساخته  شدند. از این رو در یک زمین با مساحت حتی کوچک، امکان ساخت چندین طبقه خانه وجود داشت.

خرید باغ و ویلا در چهاردانگه

این روال یعنی آپارتمان سازی ادامه پیدا کرد و خانه ها روز به روز کوچکتر شدند و آپارتمان نشینی مرسوم شد تا به اینجا رسید که شهرها شلوغ و پرجمعیت‌ گشت و ترافیک و آلودگی هوا یا آلودگی های صوتی و… تبدیل به یک معضل جدید شد. لذا اگر که در گذشته به واسطه وجود خانه های ویلایی به ایجاد آرامش و لطافت روحی می انجامید، امروزه اما غالب خانه های آپارتمانی به جهت ساختارشان این ویژگی را ندارند.

بر این اساس بسیاری از افراد از جمله آنهایی که در شهرهای شلوغ و پر جمعیت ساکن بودند و هستند و از پس هزینه های خرید و نگهداری ملک های فرعی بر می آمدند به دنبال خرید باغ یا ویلا در خارج از شهر تهران و شلوغی های آن افتادند.

از این جهت چه خریدی بهتر از خرید باغ و ویلا در چهاردانگه که منطقه ای در کلان شهر تهران از توابع اسلامشهر است.از دلایل انتخاب افراد برای خرید باغ و ویلا در چهاردانگه آب و هوای نسبتا خنک و قیمت های بسیار عالی است

این شهر قبلا یک روستا با قدمتی ۵۰۰ ساله بوده و از هیاهوی شلوغ شهر تهران کاملا به دور است و در جنوب مناطق ۱۸ و ۱۹ واقع شده است و از قدیم به جهت کاریزهای پر آب به محلی برای پرورش انواع درختان نیز شهره بوده است.

همچنین دسترسی های خوب چهاردانگه به بزرگراه های مهمی که این منطقه را به مرکز شهر تهران پیوند می دهد باعث گشته تا به یکی از مناطق ایده آل برای خرید باغ و ویلا با قیمت های مناسب تبدیل شود بخصوص در این روزگار که ویروس کرونا موجب شده تا مسافرت ها به شمال محدود شود و حتی نتوانید به ویلای خود در شمال بروید.

اینکه باغ یا ویلایی در همین نزدیکی محل سکونت خود برای گذراندن ایام تعطیلات یا حتی تفریح و خوشگذرانی داشته باشید آن هم نه به قیمت ویلاهای شمال و سایر مناطق گران قیمت بلکه با قیمت های به مراتب ارزان تر باعث می شود تا هر کسی برای خرید باغ و ویلا در چهاردانگه برای استفاده شخصی یا سرمایه گذاری وسوسه شود.

شهر چهاردانگه امروزه از مناطق مختلفی چون محله قدس، شهرک حسن آباد، حسین آباد مفرح، شهرک ماهشهر، شهرک گلشهر، لقمانی و… با جمعیتی نزدیک به ۶۰۰۰۰ نفر تشکیل یافته است که میانگین دمای سالانه آن در تابستان از ۲۸ تا ۳۸ درجه سانتیگراد و در زمستان بین ۱۰ تا ۲۵ درجه متغیر است.

وجود خانه ویلاها و باغ های متعدد در این شهر و موقعیت این منطقه که همجوار مناطق ۱۸ و ۱۹ در جنوب شهر تهران است سبب گشته تا بسیاری از مردم تهران، این منطقه را برای سکونت و خرید باغ و ویلا انتخاب کنند. همچنین  پتانسیل خوبی برای رشد و پیشرفت دارد و به قولی آینده دار است که با توجه به قیمت های مناسب خرید باغ و ویلا در چهاردانگه نسبت به سایر مناطق در استان تهران، یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری و خرید محسوب می گردد.

 

1 دیدگاه

  1. […] های بسیار فعال در سطح کشوری می باشد. افراد می توانند با خرید زمین در چهاردانگه سرمایه گذاری مناسبی در این شهرک انجام […]

پیام بگذارید

20 − چهار =