7 نکته طلایی برای خانه اولی ها

خانه اولی ها

خانه اولی ها ممکن است به جهت نداشتن تجربه در خرید خانه‌ و آشنا نبودن با روند آن با مسائل و مشکلاتی مواجه شوند که بعدا به ضرر آنها تمام میشود. از اینرو خرید خانه برای این دسته از افراد یکی از مهمترین تصمیمات زندگی آنها نیز قلمداد میشود اگرکه به نکات و توصیه هایی در این خصوص توجه کنند و اطلاعات بیشتری از طریق مشاوران املاک کسب کنند قطعا خرید خانه موفقی خواهند داشت. لذا ما در این مقاله  برای خانه اولی ها به نکات و توصیه هایی پرداخته ایم  که می تواند راهنمای خوبی برای خرید خانه باشد.

۱- در مورد موقعیت مکانی در هنگام خرید خانه تصمیم بگیرید

انتخاب موقعیت مکانی برای خرید خانه اولین چیزی است که باید مورد توجه خانه اولی ها قرار بگیرد. کسانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند، باید مناطقی را انتخاب کنند که قیمت مسکن در آنجا پایین نیاید و حتی انتظار برود که در آینده نزدیک، قیمت بیشتری پیدا خواهد کند. علاوه بر این عواملی مانند بافت اجتماعی منطقه، فاصله تا مراکز خرید یا محل کار، نزدیکی به حمل و نقل عمومی و از این دست موارد نیز باید در انتخاب مکان خرید خانه در نظر گرفته شود.

خانه اولی ها بیشتر بدانند: 20 نکته اساسی در هنگام خرید آپارتمان

۲- سن بنا و قدمت آن را در نظر بگیرید

سن بنا یا به قولی قدت ساختمان یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده ارزش خانه است. در واقع خانه های قدیمی با سن بالا فرسوده هستند و هر آن ممکن است هزینه هایی را برای شما ایجاد کنند. به علاوه به لحاظ راحتی سکونت و استانداردهای زندگی، خانه های با سن بنای بالا و قدیمی، زیاد مناسب نیستند. همچنین برای سرمایه گذاری نیز قدمت خانه و سن بنا بسیار اهمیت دارد. چراکه مردم به خرید خانه های نوساز بیشتر تمایل نشان می دهند.

۳- به متراژ آن توجه کنید

متراژ و بزرگی خانه نیز از عواملی است که ارزش آن را تعیین می کند. کسانی که برای اولین بار خانه می خرند باید با در نظر گرفتن تفاوت متراژ سطح خالص زیربنا و سطح ناخالص زیربنا تصمیم به خرید بگیرند. بنابراین می توانند هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم امکان استفاده بهتر از فضای زندگی خود را داشته باشند.

۴- درباره شرکت سازنده خانه تحقیق کنید

کسانی که برای اولین بار خانه ای می خرند، باید درباره شرکت سازنده خانه تحقیق کنند. در این مرحله ترجیح دادن شرکت های ساختمانی شناخته شده و قابل اعتماد مفید است. همچنین بررسی پروژه های قبلی شرکتی که ساختمان را اجرا کرده است برای خریدارانی که برای اولین بار اقدام به خرید خانه می کنند مهم است. با اینحال تجربه نشان داده که خانه های شخصی ساز بهتر از خانه های شرکتی ساخته می شوند.

۵- برای هزینه های اضافی بودجه در نظر بگیرید

همواره در خرید خانه یک سری از هزینه های احتمالی از جمله هزینه برای انجام بازسازی یا تغییرات و حتی کمبودها وجود دارد که اگر برای آنها بودجه ای در نظر نگرفته باشید ممکن است با مشکل مواجه شوید. لذا خانه اولی ها می توانند با اختصاص دادن بودجه ای برای این امور، تجربه موفقی در خرید خانه داشته باشند.

۶- وضعیت قبوض و امکانات را چک کنید

یکی دیگر از عواملی که در فرآیند خرید، خانه اولی ها باید مورد توجه قرار دهند، بررسی قبوض پرداختی آب،برق،گاز و تلفن و حتی شارژ ساختمان است. علاوه بر این ممکن است در قولنامه خرید امکاناتی چون کولر و پکیج یا لوستر و کابینت و از این قبیل موارد ذکر شده باشد که می بایست وجود آنها و سلامتشان را بررسی کنید.

۷- ویژگی های خانه را در نظر بگیرید

خانه اولی ها می بایست قبل از خرید خانه به ویژگی های خانه ای که قرار است خریداری کنند توجه نمایند تا بعد از خرید با مشکل مواجه نشوند. مثلا وجود عایق بندی ساختمان، بالکن، نورگیر، پله و آسانسور، پارکینگ، ایمنی ساختمان و… که می تواند برای برخی مهم و برخی دیگر از خانه اولی ها اهمیت چندانی نداشته باشد.

1 دیدگاه

  1. […] تسهیلات بانکی برای خانه اولی ها در سال 1402 به دو صورت دریافت وام به صورت انفرادی و یا […]

پیام بگذارید

سه + 19 =