امکانات رفاهی شهر چهاردانگه

امکانات رفاهی شهر چهاردانگه

شهر چهاردانگه در شهرستان اسلامشهر، استان تهران واقع شده است. این شهر در حد فاصل بزرگراه تهران – ساوه و بزرگراه تهران-قم جای دارد. چهاردانگه از روستاهای بسیار باقدمت و کهن ایران زمین است.اولین چیزی که در شهر چهاردانگه تهران ، نظر توریست ها را جلب میکند، دیوار های دور تا دور شهر است که برای درامان ماندن از حمله دزدان و حیوانات کشیده شده بودند. این دیوارها که آثار آن تا بدین روز پابرجاست، یک روح تاریخی و قلعه مانند به شهر دمیده است.

شهرک چهاردانگه امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری دارد، تا این شهر تاریخی را به شهری زیبا تبدیل کند. به طور کلی امکانات رفاهی شهر چهاردانگه به 4 دسته تقسیم می شود که عبارت اند از:

  • هزینه های زندگی
  • خدماتی
  • اماکن تفریحی
  • حمل و نقل و دسترسی

در ادامه مقاله به بررسی هر یک از این امکانات رفاهی می پردازیم.

امکانات رفاهی شهر چهاردانگه تهران 

هزینه های زندگی در چهاردانگه 

شهر چهاردانگه، در مقایسه با سایر شهر های مجاور خود، شهر ارزانی است. به طوری که قیمت زمین و ملک، اجاره خانه در چهاردانگه تهران و سایر هزینه ها در نسبت با شهر های دیگر استان تهران از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است.همچنین به دلیل رونق اقتصادی چشمگیر در این شهرک و بالا بودن حجم تولید و فروش محصولات در کنار تردد تولیدی‌ها و فروشگاه ها، به راحتی می توان شغلی پیدا کرده و در آن مشغول به کار شد. به عنوان یک جمع بندی می توان گفت، پیدا کردن شغل و کسب درآمد در این شهر بسیار راحت بوده و هزینه های زندگی در آن کم است.

امکانات رفاهی شهر چهاردانگه شامل کافی شاپ ها، رستوران ها، دکه های کوچک برای پختن و فروش غذا های خیابانی و … می باشد. این شهر دارای تعداد بسیار زیادی از رستوران و کافه ها با تنوع بسیار زیاد و کیفیت بالا می باشد و هزینه بسیاری از این اماکن نیز اقتصادی می باشد.همچنین در این شهر انواع سازمان های خدماتی نظیر بانک، پارکینگ، بوفه خیابانی، بیمارستان، مدرسه، آتش نشانی و … احداث شده است. تا آن را به یک شهر با حداکثر امکانات تبدیل کند.

 

امکانات تفریحی چهاردانگه تهران 

از دیگر امکانات رفاهی شهر چهاردانگه میتوان به انواع مختلفی از پارک ها و جنگ ها و زمین های زراعی و کشاورزی و باغ های تفریحی موجود اشاره کرد زیرا این شهرک از موقعیت جغرافیایی با  زمین های سرسبز و آب و هوای بی نظیری برخوردار است.همچنین این شهر دارای بناهای تاریخی بی نظیری میباشد که شاخص ترین آن مسجد جامع شهر چهاردانگه است که در سال ۸۶۴خورشیدی ساخته شده است.

همانگونه که گفتیم در اطراف این شهر باغ ها و زمین های کشاورزی فرانی وجود دارد که محل بسیار مناسبی برای سپری کردن اوقات فراغت و دورهمی های خانوادگی می باشد. از دیگر امکانات تفریحی این شهر بازار بزرگ آن است. در بازار چهاردانگه انواع مختلفی از مغازه ها و فروشگاه ها وجود دارد که افراد می توانند اوقات فراغت خود را با بازارگردی و خرید پشت سر بگذارند.

حمل و نقل و دسترسی به چهار دانگه تهران 

این شهر دارای یک پایانه حمل و نقلی است که می تواند امکان رفت و آمدی مردم به شهر های دیگر را فراهم کند. همچنین وجود تاکسی ها در سر تا سر شهر و اتوبوس هایی برای حمل و نقل درون شهری از دیگر امکانات رفاهی شهر چهاردانگه محسوب می شود.این شهر به خاطر موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارد، به شهر های تهران، قزوین و قم دسترسی راحتی داشته و طی مدت بسیار اندک می توانید به شهر دلخواه سفر کنید. نزدیکی به شهر تهران، امکان رفاهی مهمی برای ساکنین این شهر به حساب می آید.

از آنجایی که شهر چهاردانگه یک شهر کوچک در اسلامشهر است. در نتیجه نمی توان انتظار برخورداری از مترو و یا فرودگاه را از آن داشت. اما با این همه حال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری، مترو تهران به این شهر خواهد رسید. که این اقدام باعث افزایش رفاه در زمینه حمل و نقل و دسترسی ها در این شهر می شود.به عنوان سخن پایانی می توان گفت، این شهر با برخورداری از آب و هوای تمیز و خدمات متنوع و گوناگون، امکانات تفریحی و رفاهی بالایی را برای شهروندان خود به ارمغان آورده است.

پیام بگذارید

دو × پنج =