رهن و اجاره سالن و کارگاه در چهاردانگه

اجاره سالن و کارگاه

اجاره سالن و کارگاه

امروز روند فعالیت بسیاری از کارگاه ها و تولیدی ها یا کسب و کارهای مختلف به شکلی سازمان یافته است که معمولا از یک دفتر فروش در سطح شهر یا مرکز آن برخوردارند و به اجاره سالن و کارگاه در حاشیه شهر که اولی نقش فروش محصولات و بازرگانی آن و دومی نقش تولید، دپو و نگهداری محصولات یا کالاها را برعهده دارد رو میاورند.

البته همیشه هم اجاره سالن و کارگاه در حاشیه شهر صورت نمیگرد و برخی نیز در سطح شهر قرار دارند مثل بسیاری از کارگاه های تولیدی کیف و کفش، صنایع دستی، صنایع پوشاک و … یا حتی برای انجام امور ورزشی و آموزشگاه ها که با اجاره سالن مشغول به فعالیت می شوند.

علت اینکه بعضا سالن ها یا کارگاه ها در حاشیه شهر و حتی بیرون شهر ایجاد می گردند بخاطر این است که از طرفی معمولا مساحت بزرگی دارند و قیمت اجاره آنها در سطح شهر و بخصوص نقاط مرکزی آن بسیار بالا است و از طرف دیگر ممکن است کار و فعالیت آنها از سر و صدای زیاد یا ضایعات خاصی برخوردار باشد که اجازه فعالیت در سطح شهر را نداشته باشند و کلا از این دست موارد که باعث می گردد اجاره سالن و کارگاه به یک روش متداول برای فعالیت این قبیل مشاغل و کسب و کارها بدل گردد.

همچنین رویکرد فعالیت کسب و کارهای امروز به شکلی است که به سمت فعالیت در بستر اینترنت و فضای آنلاین پیش می روند و دیگر مانند سابق نیاز به دفتر ضروری نیست و حتی با ایجاد یک وب سایت یا شبکه های اجتماعی می توانند نقش یک دفتر فروش را بازی کنند از این رو صرفا به مکانی چون سالن یا کارگاه نیاز پیدا مي شود که بتوان محصولات و کالاها را تولید کرد یا خدماتی را ارائه داد.

به علاوه امروزه بسیاری از افراد توانمند و خلاق وجود دارند که در حرفه و کسب و کاری تبحر دارند اما به جهت نداشتن مکانی چون سالن و کارگاه که از قیمت های بالایی نیز برخوردارند از ایجاد و اجاره سالن و کارگاه بازمانده اند. لذا اجاره سالن و کارگاه، بسیار می تواند برای این قبیل از افراد راه گشا و مثمر ثمر باشد.

همواره در اجاره سالن و کارگاه چیزی که باید در وهله اول در نظر گرفته شود قیمت اجاره آن است. اگر که این قیمت اجاره متناسب با سود تولیدی یا خدمات ارائه شده در آن سالن یا کارگاه نباشد شما را با مشکل مواجه می کند از این رو مثلا اجاره سالن در مناطق حاشیه شهر و با قیمت های ارزان‌تر علاوه بر صرفه اقتصادی، سبب می گردد تا کسب و کار شما در مواقع بحرانی براحتی بتواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد. اصولا برای اجاره سالن و کارگاه نیز قرارداد رسمی نوشته می شود.

با این حال چند چیز را می بایست در اجاره سالن و کارگاه برای واحد صنعتی یا تولیدی و… در نظر بگیرید. اول متراژ مناسب سالن یا کارگاه متناسب با کار و فعالیت شماست، دوم محل آن و سوم خود سازه سالن یا کارگاه است. هر یک از این ۳ گزینه تاثیر مستقیمی در قیمت اجاره سالن و کارگاه و فعالیت بهتر کارکنان شما دارند.

بیشتر بدانید: چهاردانگه در کجا واقع شده است؟

مثلا شما برای اجاره یک کارگاه تولید قطعات با ماشین آلات CNC حتما نیاز دارید تا کارگاهی را اجاره کنید که ورودی بزرگ و سطح زمین محکم و سفت همچون بتن داشته باشد چون این ماشین آلات بسیار سنگین هستند و به مرور اگرکه بر روی سطح محکمی قرار نداشته باشند باعث نشست کف زمین شده و تولیدات آنها دقت کافی نخواهند داشت.

یا برای یک کارگاه خیاطی وجود پنجره کافی و نورپردازی برای خیاط هایی که قرار است ساعت های طولانی در آنجا کار خیاطی کنند اهمیت دارد. همچنین برای دپو و نگهداری محصولات و کالاها حتما باید به امنیت و تجهیزات ایمنی سالن دقت کرد و بسیاری موارد از این دست که مشاغل و کسب و کارهای مختلف با آن مواجه هستند.

 

2 دیدگاه ها

  1. […] اصناف شهرک صنعتی چهاردانگه(صنعت مبلمان) […]

  2. […] می باشد. در این مقاله سعی داریم شرایط و جنبه های مختلف خرید و فروش سوله در چهاردانگه را بررسی کنیم، پس با ما همراه […]

پیام بگذارید

پانزده − پنج =